دعوای ”کاسب“ با ”کاسب“

یکی از پیامدهای تن‌دادن نظام ولایت و در رأس آن ولی‌فقیه ارتجاع به مذاکرات ذلت‌بار هسته‌یی، تعمیق شقه و شکاف درونی رژیم بر سر این موضوع است، تا جای که هر دو باند رژیم ابایی ندارند یکدیگر را متهم به ”کاسبی“ کنند.
از آنجایی که باند ولی‌فقیه و به‌خصوص دلواپسان این باند، طی سالیانی که رژیم مورد تحریم سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا بوده است، به‌دلیل تحریمها و روی آوردن به قاچاق در زمینه‌های مختلف اقتصادی، منافع کلانی به دست آورده‌اند و تا توانسته‌اند در این رابطه شیره جان مردم را کشیده‌اند، باند رفسنجانی- روحانی عنوان ”کاسبان تحریم“ را بر این باند گذاشته است.
یعنی این‌که از بابت تحریم کسب و کارشان رونق گرفته است و به فرض این‌که تحریمها لغو شود، نان آنها که به واسطه تحریم به ثروت زیادی دست یافته‌اند، آجر می‌شود و...
به‌نوشته روزنامه آفتاب یزد 16تیر 94: ”کاسبان تحریم از طریق تحریم درآمد کسب می‌کنند، این دسته با توافق هسته‌یی یا عدم توافق، سناریوهای متفاوتی از خود بروز می‌دهند. لذا به‌لحاظ سیاسی هم مترصد فرصت هستند که: مذاکرات به نتیجه نرسد، این گروهها در این هنگام ناگهان تغییر فاز می‌دهند و دولت را متهم می‌کنند که به مدت دو سال وقت کشور را برای مذاکرات بی‌نتیجه و بیهوده به هدر داده است“..
از نظر این رسانه وابسته به باند رفسنجانی- روحانی: ”همان جوابی که به پاکدست‌ترین دولت (دولت احمدی‌نژاد) باید داد، باید به این دلواپسین هم داد! “.
صادق زیباکلام یکی از کارشناسان وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز در رابطه با کاسبان تحریم و ”کسانی که با صلح در مذاکرات مخالف اند“، می‌گوید: «کسانی که با صلح در مذاکرات مخالف‌اند افرادی هستند که از توافق هسته‌یی راضی نیستند، امروز آنهایی که به سمت مذاکرات سنگ پرتاب می‌کنند یا عایداتی از بابت تحریمها به دست می‌آوردند یا این‌که از دید سیاسی با پایان یافتن تحریمها و توافق هسته‌ای، ناراحت هستند، عده‌یی در این مملکت از بحران هسته‌یی کاسبی سیاسی کرده‌اند به همین خاطر این عده که عمدتاً از طرفداران دولت قبلی هستند و به نام جبهه خاص آنها را می‌شناسیم و ظرف 18-19ماه گذشته هر چه می‌توانستند علیه مذاکرات هسته‌یی انجام دادند از واژه صلح ناراضی هستند».. (آفتاب یزد 15تیر94)
سایت تابناک متعلق به پاسدار رضایی 31خرداد نیز در مورد مخالفان توافق هسته‌یی و کاسبان تحریم می‌نویسد: ”دسته اول که کاسبان تحریم هستند، نسبت به منافع مادی خود نگاهی واقع‌بینانه دارند. آنها می‌دانند که ادامه وضعیت کنونی به نفع اقتصاد کشور و به نفع اقشار مستضعف جامعه نیست ولی چون برای جیب خودشان مفید است هر کاری از دستشان بر آید برای جلوگیری از امضاء توافق‌نامه انجام می‌دهند. این روش را مردم نمی‌پسندند و کاسبان تحریم نیز می‌دانند که در مقابل مردم قرار دارند و افکار عمومی طرفدار پایان یافتن این ماجرا و رسیدن مذاکرات به یک توافق خوب است، با این‌حال مصلحت جیب خود را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند. واقعیت هم همین است که تا تحریمها برقرارند سود سرشار جیب‌های کاسبان تحریم نیز برقرار است“..
متقابلاً باند خامنه‌ای و دلواپسان این باند، باند رفسنجانی- روحانی را متهم می‌کنند که یکی از اهداف آنها برای موفقیت مذاکرات و لغو تحریم ها، رسیدن به منافع هنگفتی است که در قراردادهای آینده با شرکتهای خارجی می‌بندند و...
به این دلیل است که دلواپسان باند خامنه‌ای، باند مقابل را متهم به ”کاسبی“ می‌کنند و اخیراً در بعضی رسانه‌های آنها از آنان به‌عنوان ”کاسبان صلح “ یا ”کاسبان بعد از تحریم“ یاد می‌کنند.
در این رابطه روزنامه جوان ارگان بسیج 15تیر 94 باند رفسنجانی- روحانی را به‌عنوان ”کاسبان بعد از تحریم“ مورد حمله قرارداده است و با تأکید بر ”ذوق زدگی کاسبان “ نوشته است که: ”بوی توافق که به مشام برخی رسیده تلاشهای پشت پرده نه فقط برای اخذ نمایندگی برندهای مختلف برای واردات کالای گران بیشتر شده بلکه برنامه‌ریزی واردکنندگان را در ثبت سفارشها نیز می‌توان به‌وضوح دید تا آنجا که وزیر اسبق نفت نیز نگرانی خود را نسبت به کاسبان بعد از تحریم اعلام کرده و گفته است: «واردکنندگان هر چیزی را نماد واجب جلوه می‌دهند تا واردات رونق گیرد و دولت زمان آزاد شدن پولهای بلوکه شده مراقب کسانی که درصدد به چنگ آوردن این پولها هستند باشد. “.
این رسانه وابسته به باند ولی‌فقیه در ادامه می‌نویسد ”چشم طمع واردکنندگان به‌داراییهای بلوکه شده است. در آن سو آن‌چنان تبلیغات کرده‌ایم که‌ گویی کلید حل همه مشکلات مردم و دولت توأمان با هم به نتیجه رسیدن مذاکرات است، حال آن‌که همه می‌دانیم توافق حاصله نتایج مثبت تدریجی و چند ساله خواهد داشت، آن هم اگر ما بتوانیم آن را مدیریت کنیم و بهانه‌های جدیدی از سوی غرب در محدود سازی اقتصاد ما با بهانه‌های جدید ایجاد نکند.
در واقع دولت باید مراقب 110 تا 140میلیارد دلار پولهای بانک مرکزی بلوکه شده در خارج از کشور باشد و همان‌طور که بارها نگران کاسبان تحریم بوده و از ستاد ویژه دولت قبل خاطره‌ها و تصمیمات تلخ را به یاد دارد، مراقب فشار کاسبان بعد از تحریم باشد. “
جنگ و جدال دو باند بر سر کاسبی و چاپیدن اموال مردم ایران، به حدی بالا گرفته است که آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه‌ای در تهران که خودش یکی از همین کاسبان است ”عابد و زاهد و مسلمانا“ شده، و ضمن وحشت از وضعیت پیش آمده به ناگزیر به هر دو باند رژیم تذکر می‌دهد که ”در میدان دشمن بازی نکنند“ و ”جامعه را دو قطبی“ نکنند و این‌که چرا ”یکی می‌نویسد کاسبان تحریم، یکی می‌نویسد کاسبان صلح، الی این تذهبون“ ؟
آنچه در این درگیری به‌وضوح به آن اعتراف شده است این است که دعوا، دعوای بین کاسب و کاسب است، حالا هر کدام با شیوه و روش خود دنبال چپاول و غارت هستند و همین منافع مشخص می‌کند که پای توافق بیایند یا نیایند.
آنچه در این بین ذره‌یی محلی از اعراب ندارد حقوق مردم ایران است. برای مردم ایران نیز ماهیت این دعوا به‌خوبی روشن است لذا کمر همت به کنار زدن همه کاسبان غارتگر بسته‌اند

از سایت: مجاهدین خلق