خطر بزرگ جهانی تروریسم؛ گزارشی از محتوای فیلم تولد و پیدایش ترور- منصور قدرخواه


مقدمه: امنیت همه امور زندگی را تحت تاثیر خود قرار میدهد. بدون امنیت زندگی در حقیقت قفل و منجمد میشود و زندگی معانی واقعی آن را از دست میدهد. زندگی یعنی آزاد بودن و بدون ترس ازبیان اعتقادات و روش زندگی. مسلما اصلیترین اولویت و بزرگترین مسئولیت هر دولت مردمی حفظ امنیت و آرامش مردم میباشد. امروزه همانطور که بیش از گذشته در اقصی نقاط جهان
شاهد آن هستیم تروریسم در اثر جنایتهای رژیم حاکم بر ایران و سیاستهای نابخردانه غرب یعنی مماشات که میتوان بدون اغراق آنرا خیانت عمدی به امنیت جهان نامید
نعره های وحشت آور در اقصی نقاط جهان سرمیدهد و ژستهای کریه پیروزی بخود میگیرد و زندگیهای مردمان را میرود که بصورت بی سابقه ایی فلج کند. بدلیل شرایط اضطراری اخبار مربوط به تروریزم در الویت خاصی قرار گرفته اند ، پس در این شرایط اولویت اصلی قدرتمندان در جهان چاره اندیشی ریشه ایی و حفط امنیت و برگشت شرایط عادی برای زندگی مردم در صلح و امنیت است
حال با این تعریف از مسئولیت نگاهی به تنظیم سیاست و رفتار سیاستمداران غربی در رابطه با رژیم آخوندهای حاکم بر ایران که عامل اصلی شرایط فعلی در جهان هستند ببیافکنیم و در زمانی که اعلام حالت آماده باش قرمز در بخشهای وسیعی از اروپا ، آمریکا و سایر نقاط جهان (اعلام شده یا ناشده) اضطراب و وحشت در مردمان این کشورها می گستراند و روز بروز زندگی عادی مردم را از آنها میرباید، باید چاره اصلی را پیدا کرد. براساس فاکتهای تاریخی و عملکردهای رژیم جنایتکاران عمامه بسر و واکنش طرفهای حسابش یعنی دولتهای غربی ببینیم تا چه اندازه این دو پدیده بهم دیگر کمک کرده اند و باعث شرایط مخوف و خطرناک فعلی در جهان شده اند.
دولتمداران غربی در حقیقت بخاطر حفظ منافع گروهی خاص و نه عموم مردم کشورهای خود این سیاست را که آنرا اپیسمنت (صلح جویی با ملاها) مینامند به پیش برده اند و همانطور که میبینیم به سادگی حاضر به دست برداشتن از آن نیستند. آنها سالیان سال با قربانی کردن ملتهای ایران و سایر کشورهای خاورمیانه به این سیاستهای اسفناک ، مخرب و خطرناک پافشاری میکردند.
جنایت ۱۳ نوامبر در پاریس یک شوک بزرگ به کل جامعه بشری فرو آورد. عده ایی جانی تروریست در ماکزیمم قساوت پیشگی مردم بیگناه را به رگبار بستند و زندگی ملتهای زیادی از آن به بعد دچار اختلال اساسی شده است.
در رسانه های مختلف جهان این سوال مطرح شده و میشود که که آیا رفتارهای کشورهای غربی در مورد دخالتهای رژیم ایران در سوریه و عراق و پیدایش داعش آنطور که باید و شاید عکس العمل از طرف دولتها نشان داده اند؟ در این رابطه مخصوصا رفتار دولت آمریکا را بیشتر زیر ذره بین قرار میدهند و اوباما بطور بی سابقه ایی تحت فشار افکار عمومی خود میباشد. چرا که آمریکا بعنوان قدرتمندترین کشور جهان بسرعت میتواند اوضاع امنیتی جهان را با اتخاذ تصمیماتی از جمله جدایی از سیاست شکست خورده مماشات در مقابل رژیم جلادان حاکم بر ایران و قربانی نکردن آزادیخواهان ایرانی و گوش فرا دادن به فریادهای زندانیان و مردم در بند کشور ما و خلقهای کشورهای ستمدیده سوریه ، عراق و یمن و غیره… بسرعت بهبود بخشد و با ایزوله کردن عامل ترور و تروریزم صلح و آرامش را در جهان را میسر سازد.
به گفته کارشناسان اصلی تروریزم در جهان رژیم حاکم بر ایران بانکدار اصلی جهانی تروریزم است و همه جریانات تروریستی در تقلید و یا رقابت با او بوجود آمده اند و در اثر جنایتهای او و باندهایش گسترش پیدا کرده اند.
همه مفسران و سیاستمداران آمریکا وقتی در مورد سیاستهای خاورمیانه دولت اوباما حرف میزنند در حالتی شوک مانند بسر میبرند و تقریبا توان تکلم ازشان در مقابل اینهمه استیصال و درماندگی سیاست کشور مطبوعشان گرفته میشود. آنها اصرار و پافشاری بر سیاست مماشات را نمیتوانند بفهمند و بسیاری از سیاستمداران حزب دمکرات هم از دولتشان روز بروز فاصله بیشتری میگیرند. بسیاری که توافق اتمی را قبول کرده اند رای خود را پس میگیرند. البته بدلیل این شرایط و فشار ها ناشی از افشاگریهای متعدد مقاومت ایران و اپوزیسیون مدره سوریه و کشورهای دوست آمریکا که مخالف سیاستهای مزبور هستند ، نشان هایی از بهم زدن این سیاست در دولت امریکا دیده میشود و این خامنه ای ، رفسنجانی و روحانی را بشدت به وحشت انداخته است.
بعنوان مثال چرخش صدو هشتاد درجه کاندیدای ریاست جمهوری هیلاری کلینتون قابل توجه است. وزیر امور خارجه سابق که سیاست مماشات را چهار سال دنبال میکرد برای عقب نیافتادن از رقبای جمهوریخواه و پیروزی درانتخابات آتی مجبور به این کار شده است چرا که مردم آمریکا کسیکه در مقابل این خطرات عکس العملی نشان نمیدهد را هرگز انتخاب نخواهند کرد. هیلاری کلینتون باید بر اشتباهات فاحش سیاست مماشات که سالیان سال سیاست رسمی وزارتخانه تحت نظرش بود دست بگذارد تا جایی که به این حقیقت که « رژیم ایران و داعش دو چالش جداگانه نیستند. » اذعان میکند. حقیقتی که همیشه مجاهدین و شورای ملی مقاومت اصلی ترین اپوزیسیون و آلترناتیو دمکراتیک رژیم هشدار به ایشان میدادند و در مقابل وزارتخانه اش به تحسن روزانه میپرداختند و فریاد میزدند. همانهایی که بر خلاف قرار دادهای مختلف بین المللی و تعهدات کتبی دولت آمریکا بارها در اشرف و بعد لیبرتی به مسلخ فرستاده بود.
در نوشته های دنباله دار حاضر که ناشی از تحقیقات گسترده و چند ده ساله نگارنده در مورد فیلم تولد و پیدایش ترور میباشد مایلم بخشی از این تحقیقات را به خوانندگان این سری مقالات ارائه دهم و دلایل و ریشه های تاریخی و فاکتهای متعدد بوجود آمدن تروریزم که دنیای ما را با چالش بسیار بزرگ و غیر قابل مقایسه و البته قابل پیش بینی روبرو کرده است را نشان دهم که چه عواملی باعث این شرایط شده است.
عمیقا به این اعتقاد دارم که اگاهی در عصر کنونی میتواند سیاستها را بطور عمده تاثیر بگذارد و بسیاری از اتفاقات و تراژدیهای دردناک و فجایع قابل پیشگیری میباشند. همیشه نور آگاهی جلوی توطئه های ضد انسانی را میتواند بگیرد و البته باید با نشان دادن حقایق تاریخی فرهنگ جدیدی ار روش دیدن و واکنش دادن نشان دهیم . باید بدانیم که اگر سیاستمداران مزبور همچنان دست از این روشها برندارند دنیای ما را با فجایعی در ابعاد بسیار بزرگتری روبرو خواهد کرد.
برای آشنایی با فیلم تولد و پیدایش ترور شما میتوانید آدرسهای زیر مراجعه کنید . 

قسمت اول 

سایت فیلم:
http://birthofterror.com
زیر نویس فارسی:
https://www.youtube.com/watch?v=VPUdk5C68bM
https://www.facebook.com/birthofTerror
https://www.youtube.com/watch?v=VMjKIoCGRhc
https://www.youtube.com/watch?v=m7OfR4-zJMA
https://twitter.com/BirthofTerror
پیشاپیش از نظرات پیشنهاد و اطلاعتتان تشکر میکنم.
ادامه دارد