بحران در خارج، بحران در داخل، افق تحولات چیست؟ - سینا دشتی

دکترین سیاست خارجى جمهورى آخوندى در مورد عربستان سعودى به طور بسیار روشنى در وصیت نامه ى خمینى فرموله شده است. او در این متن به طور بسیار واضحى به عربستان سعودى حمله میکند و مینویسد: «... و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروى و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آلِ سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهى - لعنت الله
وملائکته و رسله علیهم - است، بطور کوبنده یادآورى و لعن و نفرین شود»، و اخیراً قدرتهاى شیطانى بزرگ به وسیلۀ حکومتهاى منحرفِ خارج از تعلیمات اسلامى که خود را به دروغ به اسلام بسته‏ اند، براى محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانى ابرقدرتها قرآن را با خط زیبا طبع مى‏کنند و به اطراف مى‏فرستند.
و با این حیلۀ شیطانى قرآن را از صحنه خارج میکنند. ما همه دیدیم قرآنى را که محمدرضا خان پهلوى طبع کرد و عده‏اى را اغفال کرد و بعضی آخوندهاى بی خبر از مقاصد اسلامى هم مداح او بودند؛ و می بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادى از ثروتهاى بی ‏پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنى میکند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتى را ترویج مى‏کند؛ و مردم و ملتهاى غافل را سوق به سوى ابر قدرتها میدهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم براى هدم اسلام و قرآن بهره ‏بردارى میکند».
با این پیشینه تعجبى نداشته که عربستان سعودى و بالأخص دیپلوماتهاى او هدف اعمال تروریست هاى رژیم در لبنان، ترکیه و حتى تایلند قرار گرفته و به قتل رسیدند. چند سال پیش FBI توطئه بمب گذارى در واشینگتن و قتل سفیر وقت عربستان در امریکا وزیر خارجه فعلى این کشور - را کشف و مزدوران رژیم را دستگیر کرد. علاوه بر این شواهد دخالت مستقیم رژیم در بمب گذارى خوبر هم به اندازه ى کافى وجود دارد و تنها سیاست مماشات امریکا باعث در رفتن رژیم از عواقب جدى بوده است.
مورد مهم دیگر استفاده از تسخیر سفارت به مثابه ابزار پیشبرد سیاست خارجى رژیم است که رژیم بارها به آن دست زده و نیازى به شرح طولانى ندارد.
سیاست صدور ارتجاع در هر کشورى که با رژیم مراوده دارد از جالب ترین پدیده هاى است که واقعا مثل «مار در آستین، پرورندان» را تداعى میکند.
مراکز تجارى، فرهنگى و مساجدى که توسط رژیم اداره میشود، در محور اجراى این سیاست قرار گرفته اند.
با شروع بهار عرب و تهدید سقوط بشار اسد، دخالت نظامى رژیم در سوریه ابعاد کلان گرفت و رژیم با استفاده از نیروهاى حزب الشیطان لبنان و سگ زنجیرى رژیم در عراق - نورى مالکى - براى نجات رژیم جنایتکار اسد، بسیج شد. در یمن هم جاه طلبى هاى رژیم به حمایت از حوثى ها به تسخیر بخش هاى عمده ى این کشور و کودتاى قدرت انجامید. واکنش نظامى عربستان و تشکیل ائتلاف نظامى در حمایت از رئیس جمهور و نیروهاى مردمى، معادلات جاه طلبانه ى رژیم را بهم ریخت. مقابله ى مردم سوریه با نظام بشار اسد ادامه یافت. هژمونى گسترده ى رژیم در دولت عراق هم از دست رفت.
ولى فقیه تضعیف شده در بعد از قیام هاى سال ٨٨ به شدت کارتهاى استراتژیک خود را از دست داد و در نهایت مجبور به عقب نشینى در مقوله ى اتمى و به کار گماردن روحانى ابن رفسنجانى، شد تا از راه گشایش مفروض از «شر قیام» خلاصى یابد.
اتحادیه ى تجارت نفت و خون اروپا هم به دوختن کیسه هاى عریض و طویل براى بازار تشنه لب یاران یزید در ایران هفتاد میلیونى پرداخت و چه افسانه هاى در مورد رشد موعود اقتصادى و پر شدن جیب حضرات، ردیف نشد.
حمله به سفارت و به آتش کشیدن آن، تنها یک باج خواهى سیاسى است و تمامى ناظرین و خبرگزارى ها هم بر روى سازمان یافتگى این تظاهرات «خود جوش؟» تاکید داشتند.
واکنش قطع روابط دیپلوماتیک و تجارتى و لغو پروازهاى بین دو کشور از جانب عربستان، با واکنش هاى زبونانه ى که امریکا و اروپا تا بحال در موارد مشابه نشان داده بودند و رژیم به دود انها معتاد شده بود، فرق میکرد. عربستان در مجموعه موضع گیریهایش علیه رژیم به نقطه اصلى یعنى ضعف ولى فقیه اشراف دارد.
نیویورک تایمز نوشت که رژیم ایران که در حال خلاصى یافتن از تحریمهاست، اکنون اما بسیار ایزوله شده است. باند اکبر- کلید ساز که اول کار بنا به ماهیت ضد انسانى شان نمى توانند، کاملا خود را باند عظما جدا کنند اما بیشتر نگران اینده سیاسى پروژه ى تعامل اقتصادى و سیاسى با غرب هستند، از حرکت اشغال سفارت انتقاد کردند، اما نمیتوانند خوشحالى خودشان از بور شدن رقیب و به زیر غلطیدن عظما در تعادل درونى که خود را در انتخابات خبرگان نشان خواهد داد، پنهان کنند. در فرداى حکم دادگاه میکونوس رژیم مجبور به قطع فعالیتهاى تروریستى خود در اروپا شد. خواست عربستان و متحدین فراتر از یک معذرت خواهى دیپلوماتیک است، انها خواستار قطع فعالیتهاى تروریستى رژیم در کشورهاى منطقه هستند.
تصویر عظما بدون شاخ اتمى و دندان تروریسم، پیامى جز ضعف کامل رژیم ندارد. این یک فرصت تاریخى براى تهاجم به کلیت این جرثومه پلید ضد تاریخى است.